Home Na czasie 46% grających mobilnie Polaków płaci za postępy w grze, najczęściej do 50 zł miesięcznie

46% grających mobilnie Polaków płaci za postępy w grze, najczęściej do 50 zł miesięcznie

0
0
58

Już prawie połowa Polaków gra na smartfonie lub tablecie (49%). Stawiamy na tę formę rozrywki, ponieważ można na nich grać wszędzie, mając przy tym duży wybór bezpłatnych tytułów bez wygórowanych wymagań sprzętowych.

Ta przystępność sprawia, że aż 60% graczy mobilnych ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, 36% w ostatnim tygodniu, a 46% chce szybciej osiągnąć cele i testować kolejne gry, więc korzysta z mikropłatności. Dzięki wirtualnym zakupom chcą przede wszystkim skracać czas rozwinięcia swojej postaci, zwiększać szanse na wygraną czy cieszyć się rozgrywką bez zbędnych przerw. Zazwyczaj przeznaczają na to do 50 złotych miesięcznie – wynika z badania Huawei CBG Polska[1].

Chętnie inwestujemy w postępy

Gry mobilne są codziennością polskich użytkowników smartfonów i tabletów, korzysta z nich już 49% Polaków. Aż 46% osób grających na tych sprzętach płaci za postępy w grze. Odsetek ten jest zdecydowanie wyższy wśród mężczyzn (56% z nich) niż wśród kobiet (38%). Najrzadziej z mikropłatności korzystają młodzi dorośli w wieku do 24 lat (tylko 31% z nich), a najchętniej osoby w wieku 25-34 lata (55%). Ile Polacy wydają w grach mobilnych? Najczęściej jest to kwota w przedziale 11-50 zł, na co miesięcznie decyduje się 22% mobilnych graczy. Większe kwoty, czyli od 51 do 100 zł, wydaje 8%. A powyżej 100 zł miesięcznie na mobilną rozgrywkę przeznacza 5% grających. Podobny odsetek (6%) płaci mniej niż 10 zł miesięcznie.

Za co najchętniej płacą gracze i dlaczego?

Wirtualne zakupy najczęściej dotyczą przedmiotów (18% grających), umiejętności (17%), wirtualnej waluty i przepustek sezonowych (16%), a także nowych ubrań lub wyglądu postaci (14%). Co ciekawe, znacznie większy odsetek wśród grających kobiet niż mężczyzn (13% wobec 9%) jest w stanie zapłacić za odblokowanie dodatkowych misji i niedostępnych w grze miejsc. Wśród mobilnych graczy najczęstszym powodem, dla którego decydują się na mikropłatności, jest chęć grania dłużej, bez przerw na reklamy, na co wskazało 14% graczy. Również dla 14% liczy się szybkie przejście do kolejnego etapu lub misji, a 13% mikropłatności pomagają wyjść z trudnych sytuacji w grze oraz szybciej rozwinąć swoją postać. Chęć wygrania to powód płatności wskazany przez 12% grających.

Głodni coraz to nowszych gier

Dlaczego tak chętnie gramy na urządzeniach mobilnych? Zdaniem 68% graczy mobilny gaming jest popularny, ponieważ zapewnia pełną swobodę – można grać zawsze, kiedy ma się na to ochotę. Bardzo istotne jest także to, że łatwo i szybko możemy ściągnąć nowe tytuły i nie musimy spełnić wygórowanych wymagań sprzętowych – na co wskazało 28% grających. Duży wybór darmowych gier zachęcił do grania na smartfonie 24% osób z tej grupy, a 12% kontynuuje w ten sposób rozgrywkę rozpoczętą na innej platformie, tj. komputerze lub konsoli. Większość grających mobilnie w Polsce bardzo często ściąga ze sklepu producenta coraz to nowe tytuły.

Sklepy z aplikacjami, takie jak Huawei AppGallery, zapewniają graczom duży wybór darmowych gier o niskich wymaganiach sprzętowych, dzięki czemu działają one na większości smartfonów na zadowalającym poziomie. Ta przystępność mobilnego gamingu sprawia, że użytkownicy chętnie testują nowe tytuły. Z naszych danych wynika, że 60% graczy ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, z czego 36% zrobiło to w ostatnim tygodniu. Dlatego gracze mobilni chcą szybszych postępów, za co są w stanie zapłacić – chcą osiągnąć cel i przejść do kolejnego tytułu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mobilnych odkrywców, regularnie dodajemy do AppGallery nowe gry. Warto więc regularnie śledzić ofertę sklepu – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

Gramy i… oglądamy, słuchamy

Czy grając, skupiamy się wyłącznie na grze, czy może towarzyszą nam w tym inne aktywności? Okazuje się, że aż 76% graczy wykonuje kilka czynności równocześnie. Taki multitasking jest szczególnie popularny wśród najmłodszych gamerów (do 24 roku życia), wśród których osiąga poziom 86%. Najczęściej równolegle z graniem słuchamy muzyki – robi to blisko połowa graczy (45%). Co trzeci w tym samym czasie lubi oglądać filmy i seriale (32%), a co czwarty przegląda social media (23%). Co ciekawe 1 na 10 aktywnie współtworzy społeczność graczy, rozmawiając z innymi na komunikatorze gry.

[1]Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1006 osób.

Dodaj komentarz

Przeczytaj również

AI ludzi „nie zwolni”, bo ich brakuje. Za to ułatwi nam pracę

Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na …