Home Praca zdalna Platforma rozszerzonej rzeczywistości

Platforma rozszerzonej rzeczywistości

4 min
0
0
103

Udostępnienie platformy w wersji 1.0, oferowanej za pośrednictwem witryny dla deweloperów firmy Qualcomm, oznacza pomyślne zakończenie testów beta. Nagradzana platforma AR firmy Qualcomm zapewnia konsumentom dostęp do szerokiej oferty rozrywki i przekazywania informacji w oparciu o nową formę mediów interaktywnych. Liczne funkcje, w które wyposażono platformę, pozwalają programistom projektować wydajne i interaktywne rozwiązania trójwymiarowe w oparciu o obrazy istniejące w rzeczywistości, wykorzystywane na przykład w druku (w książkach, czasopismach, broszurach, biletach, oznakowaniach) oraz na opakowaniach produktów.

Jeszcze więcej aplikacji

Platforma obsługuje różne środowiska programistyczne. Zestaw narzędzi programistycznych SDK dla rozszerzonej rzeczywistości firmy Qualcomm obsługuje w systemie Android programowanie natywne wraz z zestawem narzędzi, m.in. Android SDK i NDK. Moduł AR firmy Qualcomm dla mechanizmu Unity obsługuje technologię szybkiego tworzenia aplikacji (RAD) w oparciu o narzędzie służące do projektowania gier Unity 3. Dodatkowo aplikacja internetowa pozwala tworzyć i zarządzać zasobami obejmującymi obrazy, które można wykorzystać w każdym środowisku programistycznym.

  • Najlepsze na rynku parametry uzyskano dzięki innowacjom firmy Qualcomm z zakresu zaawansowanych algorytmów wizji komputerowej, jak również dzięki ścisłej integracji składników programowych i sprzętowych. Efektem jest zwiększenie realizmu obrazów graficznych na tle obrazów rzeczywistych.
  • Aplikacje zaprojektowane z wykorzystaniem platformy będą działać we wszystkich smartfonach z systemem Android w wersji 2.1 lub wyższej, jednak optymalne rezultaty można uzyskać w telefonach wyposażonych w chipset Snapdragon firmy Qualcomm.   

Aplikacje komercyjne

Qualcomm i Big PlayAR podjęły niedawno współpracę z firmą Dallas Mavericks w celu wprowadzenia na rynek pierwszej komercyjnej aplikacji za pośrednictwem platformy firmy Qualcomm. Dzięki grze Mavs AR zaprojektowanej przez firmę Big PlayAR, kibice oglądający w hali American Airlines Center mecze rozgrywane przez drużynę Mavs mogli skierować swoje smartfony z zainstalowaną aplikacją Mavs AR na swoje bilety, aby zagrać w koszykówkę. 


 

Chcesz więcej podobnych artykułów?

Najlepsze teksty prosto do Twojej skrzynki!

Zaznaczając poniższe pola potwierdzasz zgodę na wybraną formą kontaktu. Administratorem Państwa danych osobowych jest wydawca czasopisma „Komputer w Firmie” – firma Expert 2000 usługi konsultingowe z siedzibą przy ul. Korkowej 15, 04-502 Warszawa. Oczywiście macie Państwo prawo dostępu i zmiany swoich danych. Dane osobowe podane przez Państwa będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzielili Państwo określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji pod adresem: redakcja@komputerwfirmie.org

Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, klikając link w stopce naszych e-maili. Aby uzyskać informacje na temat naszych praktyk dotyczących prywatności, odwiedź naszą stronę internetową.



Nie obawiaj się - my nie spamujemy!

Pobierz więcej artykułów
Pobierz więcej  redakcja
Pobierz więcej z Praca zdalna

Dodaj komentarz

Przeczytaj również

Zestawy Poly i Microsoft Teams Rooms Studio do pracy hybrydowej

Firma Poly oferuje nowe rozwiązania dla Microsoft Teams Rooms w systemie Windows, współpra…