Home Maszyneria Monitor dla filmowca

Monitor dla filmowca

0
0
137

Oczywiście samodzielnie zestawiane układy: komputer plus monitor istnieją i będą istniały, nawet razem z AIO. Problem w tym do czego takie zestawy jako narzędzia służą. I tu pojawia się wg nas nisza, która jest określona przez zadania multimedialne obsługiwane przez monitor. Oprócz grafiki, rzucił nam się w oczy problem produkcji filmowej.

Monitor do filmowej post-produkcji

""Oczywiście, monitor ProLite B2409 HDS jest doskonałym urządzeniem do codziennej pracy dla setek użytkowników. My jednak użytkowaliśmy testowo ten monitor jako ekran  montażowy przy edycji spotów filmowych.  Monitor do post-produkcji filmowej powinien z grubsza odpowiadać charakterystyce urządzenia dla grafika lub …gracza. I taka jest testowana iiyama B2409 HDS.  Monitor dostarczając natywną rozdzielczość w standardzie Full HD czyli 1920 x 1080 produkuje doskonałą jakość obrazu.

Obiecany niski czas reakcji – 2 ms, powoduje że z aplikacjami czy przeglądarką pracuje się szybko i bez  efektów ubocznych. Wartości techniczne kontrastu: 20000:1 oraz jasność 300 cd/m kw. Umożliwiając panowanie nad niuansami obrazu. Jak wiadomo o wartości obrazu świadczy m.in.  poziom odwzorowania szczegółów oraz półtonów. Deklarowana przez producenta wartość 16.7 miliona kolorów jest trudna do weryfikacji w teście użytkownika. Subiektywnie jednak nie mieliśmy trudności z dotarciem szczegółów.

Rozmiar nie przeszkadza

Ponieważ monitor jest w rozmiarze dość potężnym wynikającym z samego formatu wyswiatlacza czyli przekątnej 24 cali (60 cm) – ułatwieniem jest możliwość szerokiego zakresu regulacji. Pozwala to na obserwowanie efektów pracy przez więcej niż jedną osobę, co przy zadaniach montażowych w filmie jest niezwykle ważne. Kąt widzenia poziomo/pionowo to  170°/160°, prawo/lewo top 85°/85° a góra/dół – 80°/80° to wartości ułatwiające pracę zespołową.

W ogóle regulacji jest cała moc obsługiwanych w 9 językach.  Dla nas wszakże jednym z najważniejszych i wcale nie oczywistym parametrem wśród  konkurencji iiyamy była pełna kompatybilność z komputerami Apple. Pomijając fakt, że Apple dostarcza również i monitory, warto rozważyć propozycję iiyamy, która jest tańsza i posiada stosowny approval producenta. Fakt dynamicznego rozwoju komputerów mobilnych nie oznacza rezygnacji z maszyny Mac mini, a do tej iiyama jest jak znalazł.

View profesjonalny

Produkcyjny Final Cut Pro 7 uruchamia się na iiyamie na całej panoramicznej dostępnej przestrzeni  wspomnianych 60 cm. Daje to znacznie lepsze możliwości podejrzenia materiału i jego montażu. Każda z części FCP jest po prostu znacznie większa,  co umożliwia wgląd w tworzony materiał więcej niż jednej osobie. Dla  studia produkcyjnego takie rozwiązanie jest idealne gdyż jak wiadomo montaż (editing) to odrębna kategoria produkcji wymagająca częstych konsultacji lub wręcz sporów. Tu rozmiar  MA znaczenie.  Funkcje post-produkcyjne wspomaga tez zakres ruchu monitora na podstawie.

Do poprawienia

  • W zasadzie trudno się „przyczepiać” ale jakość obudowy mogłaby być lepsza. Może testowy egzemplarz był nieuważnie zmontowany ale właśnie przy poruszaniu monitorem od czasu do czasu "wydzielały się" jakieś trzaski.

Cena

  • Producent wskazuje na 1049 złotych brutto ale my znaleźliśmy na porównywarce ceneo.pl oferty zaczynające się od 948 złotych. Obie ceny są warte testowanego przez nas monitora.
  • Monitor objęty jest trzyletnią gwarancją producenta w systemie door-to-door oraz 30-dniową gwarancją na monitory LCD iiyama w programie "zero martwych pikseli”.

Monitor dla grafika


Dodaj komentarz

Przeczytaj również

Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?

Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć…